Zasady Gwarancji
EkoTunele Sp. z o.o. jako Gwarant udziela gwarancji jakości na dostarczony produkt na niżej wymienionych warunkach. Na podstawie niniejszej gwarancji Uprawniony z gwarancji ma prawo do bezpłatnej naprawy wyrobu (produktu) wykonanego przez producenta.
Definicje
Uprawniony z gwarancji: każdy nabywca produktu lub upoważniony przez niego użytkownik (wymagane jest upoważnienie pisemne).
Produkt: instalacja lub przedmiot wykonany przez EkoTunele Sp. z o.o. i dostarczony Uprawnionemu z gwarancji. W szczególności jest to foliowy tunel przeznaczony do upraw pod osłonami. Przedmiot obejmuje również powiązane usługi (montaż, uruchomienie itp.) jeżeli odbywa się przez lub pod nadzorem Gwaranta i zgodnie z jego instrukcjami.
Warunki gwarancji
1. Czas trwania gwarancji:
a. konstrukcja metalowa – 36 miesięcy od daty przekazania produktu lub zakończenia montażu,
b. folia i sznur – czas wynikający z gwarancji producentów.
2. Gwarancja obowiązuje na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
3. Gwarancja obejmuje tylko wady materiałowe i produkcyjne.
4. Gwarant nie odpowiada za uszkodzenia i ich skutki wynikające z:
a) nieprawidłowego (tj. niezgodnego z instrukcjami Gwaranta) montażu lub demontażu produktu, jeżeli jest samodzielnie dokonywany przez Uprawnionego z gwarancji,
b) wykonania tunelu, na żądanie Uprawnionego z gwarancji, w sposób inny niż pierwotnie zamierzony przez Gwaranta,
c) naturalnego eksploatacyjnego zużywania się produktu,
d) obciążenia produktu innego niż normalne obciążenia eksploatacyjne,
e) uszkodzeń powstałych wyniku kradzieży, pożaru, zalania wodą, opadów śniegu, klęsk żywiołowych itp. oraz wtórnych uszkodzeń wynikłych z tych przyczyn,
f) uszkodzeń spowodowanych przez niewłaściwą eksploatację (stosowanie agresywnych środków chemicznych, ognia, ostrych przedmiotów itp.),
g) uszkodzeń powstałych w następstwie: wypadków, niewłaściwego rozładunku (jeżeli dokonuje go Uprawniony z gwarancji), składowania elementów produktu w niewłaściwych warunkach, np. w miejscach narażonych na działanie środków żrących, osadów chemicznych i organicznych, wilgoci, w miejscach powodujących narażenia mechaniczne i cieplne, itp.,
h) uszkodzeń lub defektów spowodowanych niedbałością lub nieprzestrzeganiem zaleceń i instrukcji producenta dotyczących eksploatacji produktu,
i) wykonania tunelu o parametrach mieszczących się w tolerancji wymiarowej +-5%.
5. W przypadku samodzielnego montażu warunki gwarancji są ograniczone do elementów konstrukcyjnych produktu. Powstałe podczas samodzielnego montażu uszkodzenia lub defekty elementów konstrukcyjnych są wyłączone z gwarancji.
6. O ile nie zostało to inaczej ustalone w umowie sprzedaży, gwarancja na folię i sznur do mocowania folii podlega warunkom określonym przez ich producentów.
7. Uprawniony z gwarancji zobowiązany jest niezwłocznie po ujawnieniu się wady (najpóźniej w ciągu 7 dni) zgłosić reklamację pisemnie lub w drodze wiadomości e-mail bezpośrednio Gwarantowi, pod rygorem utraty praw wynikających z gwarancji. Uprawniony z gwarancji, po zgłoszeniu reklamacyjnym, do chwili usunięcia wady nie może eksploatować produktu w sposób grożący powstaniem jego nowych uszkodzeń, pod tym samym rygorem.
8. Przy składaniu reklamacji należy okazać niniejszą Kartę Gwarancyjną. Brak karty unieważnia gwarancję.
9. Reklamacja musi zawierać opis uszkodzenia, jego przybliżony rozmiar/zakres oraz fotografie obrazujące uszkodzenie/wadę (zdjęcia mogą być wysyłane dowolną techniką).
10. Reklamacje będą rozpatrywane w terminie do 14 dni roboczych od dnia zgłoszenia.
11. Gwarant zobowiązany jest do wykonania napraw gwarancyjnych w terminie 31 dni od dnia wpływu zgłoszenia od Zamawiającego. Czas ten może być przedłużony, gdy z przyczyn niezależnych od Gwaranta nie będzie możliwe dokonanie naprawy (np. w przypadku konieczności zakupu elementu produktu od innego podmiotu). W innych przypadkach termin naprawy może być przedłużony, jeżeli Uprawniony z gwarancji wyraził na to pisemną zgodę.
12. W przypadku reklamowania elementów tunelu (klipsy, przekładnie, linki, obejmy, inne), które mogą być przesłane na adres zakładu produkcyjnego Gwaranta lub odesłane do Uprawnionego z Gwarancji pocztą/kurierem, Uprawniony z gwarancji wyraża zgodę na taką formę (zdalną) naprawy i jest zobowiązany do przesłania reklamowanych elementów na adres zakładu produkcyjnego Gwaranta.
13. Sposób naprawy ustala Gwarant.
14. Uprawniony z gwarancji powinien współdziałać z Gwarantem przy wykonywaniu zobowiązań gwarancyjnych, w szczególności poprzez niezwłoczne udostępnienie produktu do naprawy/weryfikacji zgłoszenia.
15. Gwarancja zachowuje swoją moc w przypadku odsprzedaży produktu objętego gwarancją.
16. W przypadku, gdy ze specyfikacji zawartej w umowie lub zamówieniu nie będzie wprost zaznaczone, iż tunel jest urządzeniem rolniczym całorocznym, Uprawniony z gwarancji musi zdjąć folię na okres zimowy lub może pozostawić ją na konstrukcji, jednak w sposób chroniący ją przed mechanicznym uszkodzeniem, pod rygorem utraty możliwości powoływania się na uszkodzenia folii/konstrukcji w okresie gwarancji.
17. Zaleca się demontaż folii na okres zimowy i przechowywanie jej w suchym, zacienionym miejscu w temperaturze dodatniej. W znaczącym stopniu zwiększa to żywotność folii. W żadnym zakresie nie wolno dopuścić do osadzania się śniegu na folii. Śnieg stanowi duże obciążenie dla konstrukcji/folii i może spowodować jej poważne uszkodzenie, a nawet zawalenie.
18. Uprawniony z gwarancji zobowiązany jest do zabezpieczenia tunelu przed skutkami silnych wiatrów w następujący sposób:
a. przy wiatrach o prędkości od 40 km/h do 50 km/h – podciągnięcie folii po bokach zadaszenia (jeśli występuje) na każdej nawie tunelu o ok. 0,5 metra, częściowego odsłonięcia boków oraz całkowitego otwarcia obu drzwi w ścianach szczytowych;
b. przy wiatrach o prędkości powyżej 50 km/h – podciągnięcie folii po bokach zadaszenia na każdej nawie tunelu możliwie jak najwyżej, maksymalnego odsłonięcia boków oraz otwarcia drzwi jw.
19. Wytrzymałość tunelu jest ograniczona w przypadku ekstremalnych warunków atmosferycznych: porywistych wiatrów, silnych opadów śniegu oraz burz. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności w związku ze szkodą lub stratą, do której dojdzie z powodu niezastosowania się Uprawnionego z gwarancji do instrukcji oraz zaleceń Gwaranta odnoszących się do warunków atmosferycznych.
20. Z zakresu gwarancji wyłączone są również uszkodzenia wywołane burzą z wyładowaniami naruszającymi konstrukcję i/lub pokrycie tunelu oraz działaniem wiatru o skali od 7 – według skali Beauforta. W celu uniknięcia wątpliwości siła wiatru ustalana będzie w oparciu o dane stacji metrologicznej zlokalizowanej najbliżej miejsca położenia tunelu.
21. W związku z udzieloną gwarancją umowną strony wyłączają reżim z tytułu gwarancji ustawowej (rękojmi).
22. W przypadku stwierdzenia zajścia okoliczności, które mogą być zakwalifikowane jako zdarzenia ubezpieczeniowe (m.in. szkoda wywołana przez ogień i inne zdarzenia losowe w tym zjawiska atmosferyczne, przepięcia), wyłączone zostaje dochodzenie przez Uprawnionego z gwarancji roszczeń z tytułu gwarancji.
23. Uprawniony z gwarancji traci uprawnienia z tytułu gwarancji także w przypadku:
a. jakichkolwiek zmian, modyfikacji, napraw elementów produktu dokonywanych samodzielne przez Uprawnionego z gwarancji lub przez osoby trzecie bez pisemnej zgody Gwaranta, jego użytkowania niezgodnie z instrukcjami, jakichkolwiek celowych uszkodzeń lub wadliwej eksploatacji,
b. przeniesienia produktu w inne miejsce niż miejsce pierwszej instalacji.
24. Karta Gwarancyjna stanowi dowód zawarcia umowy gwarancyjnej.
25. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej Karcie Gwarancyjnej mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego o gwarancji.
Gwarant:
EkoTunele Sp. z o.o., ul. Rapackiego 20, 20-150 Lublin, www.ekotunele.pl
tel. 571 481 446, e-mail: biuro@ekotunele.pl
W przypadku innych ustaleń pomiędzy stronami i/lub rozbieżności pomiędzy aktualnymi zapisami gwarancji, a zapisami historycznymi określonymi w dołączonej do tunelu Karcie Gwarancyjnej, obowiązują zasady określone w Karcie Gwarancyjnej otrzymanej wraz z dostawą tunelu.